POKAn joulukalenteri, luukku 22

POKAn joulukalenteri, luukku 22

Joululoma tarjoaa opiskelijoille hyvän tilaisuuden rentoutua raskaan syksyn jäljiltä, mutta joskus jouluun liittyvät paineet ja odotukset saattavat pilata ansaitusta lomasta hyvän osan. Joulustressin iskiessä onkin hyvä kokeilla seuraavia vinkkejä:

1. Ota itsellesi tilaa ja aikaa
Jos huomaat stressin iskevän, hengähdä hetki. Istahda teekupilliselle ja juttele mukavia perheesi kanssa tai hakeudu toiseen huoneeseen rauhoittumaan vaikkapa podcastien parissa. Muutaman minuutinkin tauko joulukiireen keskellä auttaa.

2. Käy ulkoilemassa
Pieni happihyppely tekee hyvää jaksamiselle myös jouluna. Hikilenkille lähteminen ei välttämättä ole paras ajatus heti jouluaterian jälkeen, mutta silloinkin voi käydä takapihalla pyöräyttämässä lumilyhdyn tai pienen lumiukon. Pienellä pakkasella kannattaa myös kokeilla saippuakuplien puhaltamista ulkona.

3. Tee sinulle mieluisia asioita
Olipa joulusi perinteinen piparintuoksuinen perhejoulu tai kolmen pizzaperjantain putki pleikkarin ääressä, jokainen saa viettää juuri itsensä näköistä joulua. Jouluna tärkeintä on muistaa, ettei silloin tarvitse suorittaa.